Alle arrangementer

Alle priser er oppgitt uten mva.

Fargene under representerer følgende kategorier:

Grunnkurs
Ekspert/spesialistkurs
Strategiske kurs
Seminar
Konferanse

Kurs og arrangementer fra GS1 Norway/GS1 Smart Centre

Dato Tittel Mer info Kategori Pris
4 februar Multikanalhandel i praksis - «Fra eHandel til Omni-kanal»

Multikanalhandel i praksis - «Fra eHandel til Omni-kanal»

eHandelen er blitt en selvfølgelig del av hverdagen og rapporter viser at forbrukerne tar sitt vanlige kjøpemønster med over på nettet via pc, smarttelefon og nettbrett. En gjennomsnitts forbruker gjennomfører et og et halvt kjøp på nettet per måned. En tredjedel av forbrukerne sier at de vil handle mer neste år. Er du som handelsaktør klar for denne utviklingen?

Vi har en rekke frokostseminarer rettet spesielt mot norske handelsaktører. Er du leverandør eller kjede som selger varer både via fysiske butikker og via nett er dette seminaret for deg. Vi tar også opp tematikk som er aktuelt for transportører og andre tjenesteytere.

Program:

Arne Bjørn Mildal, IKT-direktør/Direktør Kundeservice (Netthandel og kontaktsenter) i MAXBO/Løvenskiold Handel AS

Multikanal: Fra strategi til virkelighet i MAXBO

  • Et innblikk i de utfordringer og prosjekter som er gjennomført for
    å etablere multikanal i en tradisjonell byggevarekjede

Ole Johan Lindø, CMO & Head of ecommerce - Douglas Nordic AS

14 år med multikanalhandel

  • Ole Johan Lindøe har gjennom de siste 14 årene hatt en sentral rolle i e-handelsprosjektene til Bråthens, Elkjøp,
    Gresvig, Expert, Moods of Norway og nå Douglas. Hvilke erfaringer har han gjort, hva skal til for å lykkes i
    dagens marked og landskap?


Case: Gjennomføring av en eHandels transasksjon

  • Følge de involverte prosessene hos en eHandels-aktør som benytter Hybris i GS1 Smart Centre

Tidsramme: 8:30-11:00
Med forbehold om endringer, følg med her for oppdatert program.

Deltakelsen er gratis! Meld deg på i dag - begrenset antall plasser.

Arrangører: SAP, iStone og GS1 Norway

Sted: GS1 Smart Centre i Brynsveien 11 i Oslo, kl 8:30-11:00

Mer info * Gratis!
25 februar GS1 Standardene

GS1 Standardene

Kurstype:
Grunnkurs / komme i gang

Kursbeskrivelse / innhold:
Dette er et kurs som gir en grundig innføring i merking av forbrukerpakninger og ytteremballasje. Kurset er beregnet for både nyetablerte bedrifter og andre hvor de ansatte får dette som ny arbeidsoppgave.

Program:

  • Generelt om GS1 Norway
  • Nummerstandarder
    • Produktmerking ved bruk av GTIN 13
      • Standard vare
      • Variabel vekt/pris
    • GTIN-14 og SSCC
  • Informasjonsbærere - strekkodesymboler og RFID
    • Strekkodesymboler (EAN/UPC, ITF-14 og GS1-128)
  • Standard for
    • merking av D-pak og paller i dagligvarebransjen
    • identifisering og merking av byggevarer
  • Datautveksling gjennom produktdatabaser
  • GS1's andre produkter og tjenester
  • Showcase i GS1 Smart Centre

Målgruppe:
Personer som skal jobbe med merking av forbrukerpakninger og ytteremballasje innen varehandel

Forkunnskaper:
Ingen krav om forkunnskaper.

Adkomst/Parkering:Adkomst/Parkering:
GS1 Norway, Brynsveien 11 i Oslo.
Informasjon om adkomst finner du her.

Påmeldingsinformasjon:
Påmeldingsfrist er 7 dager før kursgjennomføring.

Påmeldingen er bindende. Dersom du ikke kan møte kan plassen fritt benyttes av en annen i bedriften.

Spørsmål kan rettes til kursansvarlig.

Foredragsholder(e):
Terje Menkerud

Kursansvarlig:
Terje Menkerud
tm(a)gs1.no

Mer info * 4600,-
5 mars Trender innen effektiv drift

Trender innen effektiv drift

SEMINAR FOR BRANSJENE SPORT, SKO OG TEKSTIL

Lær av de beste og hør hvordan ledende aktører som bl.a. Varner, Moods of Norway, Gresvig, Adidas, Calvin Klein og Armani jobber og tenker. På programmet står bl.a.:

Hvordan klarer Varner å levere bransjens beste tall, år etter år?
Varner sine konsepter leverer bransjens beste tall og de har vunnet Handelsprisen både for Cubus og for Carlings. Få innsikt i hvordan de aktivt bruker Business Intelligence (BI) og KPI'er i sin operative drift.

Nye løsninger gjennom co-innovasjon i fashion/sportbransjen
Vertikale brands som Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Armani, Adidas og Luxoticca endrer sin forretningsmodell mot retail og digitale kanaler i tillegg til eksisterende wholesale. Få med deg siste oppdatering på hvordan ledende fashion/sports brands og retailere i Norden og Europa tar i bruk ny programvare for å forbedre sine prosesser og realisere sin omni-kanal strategi.

RFID på 1-2-3, Hva skal til for å komme i gang?
Hør hvor raskt og enkelt Moods of Norway implementerte varetelling med RFID og umiddelbart oppnådde 98%+ beholdningsnøyaktighet. Dette er bare starten på selskapets RFID-reise, og mye ny funksjonalitet skal rulles ut i året som kommer.

Program:

08:00 Kaffe & Registrering
08:30 Velkommen - Program for dagen
08:35 Bransjestatus 2014 (sko, sport og tekstil) Virke v/Bror Stende
08:55 RFID i Moods of Norway - Status, implementering og veien videre Moods of Norway v/Hans Petter Hübert
09:15 Effektive bransjeløsninger - MediaStore bildebase Tradesolution v/Gaute Norderhaug
09:35 Effektiv prosessering av masterdata og bilder Kolonial.no
09:55 Paneldebatt - Gevinster ved utveksling av masterdata og bruk av EDI Btwentyfour, Gresvig, Front Systems
10:15 PAUSE m/sponsorstand
10:45 Nye løsninger gjennom co-innovasjon i fashion/sportsbransjen SAP v/Tor Haabrekke
11:25 Operativ bruk av Business Intelligence (BI) og bruk av KPI'er i Varner Varner Retail v/Ole Martin Holt-Jacobsen
11:45 Oppsumering - Hvordan henger alt sammen og hva skal til? GS1 Norway
12:00 LUNSJ m/sponsorstand

Pris:
Gratis for aktører i sport og tekstilbransjen (leverandør og kjede/butikk innen sport, tekstil og sko). Gjelder både medlemmer og ikke medlemmer av Virke, Norsk Industri og Sportsbransjen AS. No-show/avmelding etter tirsdag 3. mars, kl. 16:00 belastes med kr 690,-

Kr 2 600,- for andre påmeldte, eksempelvis konsulentselskaper, utstyrsleverandører o.l. For partnere av GS1s gjelder vanlige rabatter iht. avtale.

Sted:
KS Agenda Konferansesenter, Haakon VIIs gate 9, 0161 Oslo

Arrangører og sponsorer - tekstilseminar

Mer info * Fra kr. 0,-
20 mai GS1 Standardene

GS1 Standardene

Kurstype:
Grunnkurs / komme i gang

Kursbeskrivelse / innhold:
Dette er et kurs som gir en grundig innføring i merking av forbrukerpakninger og ytteremballasje. Kurset er beregnet for både nyetablerte bedrifter og andre hvor de ansatte får dette som ny arbeidsoppgave.

Program:

  • Generelt om GS1 Norway
  • Nummerstandarder
    • Produktmerking ved bruk av GTIN 13
      • Standard vare
      • Variabel vekt/pris
    • GTIN-14 og SSCC
  • Informasjonsbærere - strekkodesymboler og RFID
    • Strekkodesymboler (EAN/UPC, ITF-14 og GS1-128)
  • Standard for
    • merking av D-pak og paller i dagligvarebransjen
    • identifisering og merking av byggevarer
  • Datautveksling gjennom produktdatabaser
  • GS1's andre produkter og tjenester
  • Showcase i GS1 Smart Centre

Målgruppe:
Personer som skal jobbe med merking av forbrukerpakninger og ytteremballasje innen varehandel

Forkunnskaper:
Ingen krav om forkunnskaper.

Adkomst/Parkering:Adkomst/Parkering:
GS1 Norway, Brynsveien 11 i Oslo.
Informasjon om adkomst finner du her.

Påmeldingsinformasjon:
Påmeldingsfrist er 7 dager før kursgjennomføring.

Påmeldingen er bindende. Dersom du ikke kan møte kan plassen fritt benyttes av en annen i bedriften.

Spørsmål kan rettes til kursansvarlig.

Foredragsholder(e):
Terje Menkerud

Kursansvarlig:
Terje Menkerud
tm(a)gs1.no

Mer info * 4600,-

Skreddersydd kurs/seminar/work-shop

Tittel Informasjon Pris

GS1 standarder

Et globalt språk for effektiv handel.

Partnere

Våre partnere er ledende innenfor sine felter.

Konsulenttjenester

Fra analyse til implementering.


Våre hovedpartnere:


Tradesolution
Swireos
Enlight
NLP
Infratek
CodeIT AS
ACT Logimark
Identec