Sport og tekstil

Aktørene i bransjene for sport- klær- og sko har i mange år aktivt støttet opp om betydningen av GS1 standardene. Det som begynte med EAN og strekkoder for flere tiår siden, har utviklet seg - via EDI - til i dag også å omfatte bruk av EPC aktivert RFID teknologi.

Rett produkt, på rett sted, til rett tid

I dagens varehandel, er forbrukerne i førersetet. De forventer korrekt og umiddelbar produktinformasjon og tilgang til produktene. Ganske enkelt: hvis de ikke finner produktene de vil ha, når de vil ha dem, vil de gå videre og det er et tapt salg. Derfor er aktørene opptatt av å forbedre sin lagernøyaktighet, sin "supply chain visibility" og produktenes hastighet til markedet. Dette for å tilfredsstille forbrukernes forventninger og for å kunne konkurrere med den stadig økende netthandelen, samtidig som de adresserer krav knyttet til mer effektive forretningsprosesser og produktsikkerhet.
 

Hvordan bidrar GS1 Norway?

Vi har tro på at samarbeid og engasjement bidrar til innovasjon, fornying og forbedring av konkurransekraft. Derfor jobber vi for å få aktørene til å komme sammen og dele sine erfaringer og beste praksis. Gjennom vårt utstrakte samarbeid med relevante bransjeorganisasjoner, løsningsleverandører, merkevareeiere, butikker og varehandelskjeder, kan vi tilby et unikt nettverk, både lokalt og globalt. Målet vårt er å være en nøytral møteplass for innovasjon, erfaringsutveksling og kompetanseoverføring innen bransjene for sport, sko og tekstil.

 

 

Del eller print