Kundeopplevelse, kundeopplevelse, kundeopplevelse!

Årets NXT Nordic Digital konferanse som gikk av stabelen 7. oktober, fokuserte på det som vi alle vet er viktig, nemlig den gode kundeopplevelsen. Med den økningen i netthandelen vi ser nå, og endringen i konsumenters behov og kjøpsadferd, ble det understreket at handelsløsninger må være enkle, mobiltilpasset og personalisert.

GS1 Norway var, for tredje året på rad, en stolt sponsor av konferansen som har netthandelsaktører i fokus. Det digitale språket som bidrar til å sikre en god, sømløs kundeopplevelse er nettopp GS1-standarder. Med unik, global identifisering av produkter vil de som selger online kunne ha god kontroll på data- og informasjonsflyt, og dermed tilrettelegge for en friksjonsfri handleopplevelse for sine kunder.
Å ha kontroll på dataene er viktigere enn noen gang. På konferansen ble det av flere aktører fremhevet hvor viktig det er å samle inn, og bruke, data slik at konsumenter får den informasjonen de vil ha når de vil ha den.

Selv med det store fokuset det er på å gi konsumenter en friksjonsfri handelsopplevelse, informerte Google om at det fortsatt er 35% som opplever ‘pain points’ i sin kjøpsprosess på nett. Det betyr at det fortsatt er et stort potensiale for ecommerce-aktørene å sikre at de har et digitalt språk i hele verdikjeden slik at kundene opplever enkelhet fra søk og bestilling, til leveranse.

Ønsker du å vite mer om hvordan GS1-standardene kan bidra til en god kundeopplevelse?

Ta kontakt med:


  Rina Moen
  Industry Development Manager
  rm@gs1.no
  Mobil: 926 63 584

 

Del eller print