Webinar 25. november: Praktisk gjennomgang av hvordan den offentlige anskaffelsesprosessen kan digitaliseres    

Mercell, APX og GS1 inviterer til gratis webinar for å vise i praksis hvordan anskaffelsesprosessen kan digitaliseres, fra KGV til bestillingsløsning, ved hjelp av åpne, globale standarder. Tilbudet som aksepteres i KGV’en overføres digitalt, kun ved et tastetrykk rett inn i bestillingsløsningen.

Dag Strømsnes, divisjonsdirektør i DFØ (tidligere DIFI), sier til Anbud365 – «Vi får ikke til god styring uten statistikk og tall, og om ledelsen ikke er med, er det vanskelig å få løftet betydningen av anskaffelser i virksomhetene».

Mangel på statistikk og ledelsesforankring er et hinder for å få digitalisert offentlige anskaffelser. Åpne, globale standarder gir mulighet til unik identifisering og sporbarhet, og derigjennom den statistikk og tall som Strømsnes etterlyser. God statistikk og sporbarhet kan sikre at ledelsen får den styring og kontroll av anskaffelsene som de ønsker.

Webinaret er laget for deg som er innkjøper, økonomisjef eller leder i offentlig sektor, men alle som er interessert i hvordan den offentlige anskaffelsesprosessen kan digitaliseres er velkommen til å delta.

Webinaret gjennomføres digitalt onsdag 25. november kl. 09:00-10:00.
Lenke til webinaret sendes påmeldte dagen før.
 

Meld deg på her

Del eller print